دسته ها

پربازدید های سایت
مطالب جدید
اطلاعات کاربران
نیوز برتر در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

واردات کالا از چین | مدارک لازم برای واردات کالا از چین به ایران

در این مقاله از وبسایت آسنابار فکر داریم شما هموطنان عزیزمان را با تنخواه از چین به ایران و روش های آبستنی و نقل و فرآیند گمرگی آن آشنا کنیم. پس تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

کالا از چین به ایران به 2 روش انجام می شود :

بهترین راه کالا از چین به ایران از طریق حمل و نقل هوایی است این طریقت برای محموله های نه چندان سنگین است و زودتر به نیت می‌رسد.  یکی از روش های حمل و انتقال به ایران است اما رسم بحری برای محموله سنگین است مدت زاید درازا میکشد به ایران برسد و هزینه کمتری انتساب به دارد. به همین دلیل است که محبوب ترین نوع حمل و نقل بین مشتریان است که بین 30 تا 35 روز زمانه میبرد تا به مقصد برسد.

از آنجایی که هیچ قرارداد تجارت آزاده برای چین و ایران وجود ندارد، احتمال زیادی وجود ندارد که بار شما از عوارض و مالیات عفو شود. مقرری گمرکی حدود 28 درصد ارزش کالا در ایران است. عوارض از 0 درصد به‌علت اساسی ترین محصولاتی که حاجت به دارند، به 100 درصد یا بیشتر برای کالاهایی که در حال حاضر در ایران زایش می شوند، افزایش می یابد. این سیاست مانع تعرفه‌ای برای حمایت از شکوفایی صنعت و تجارت داخلی به جای علقه به انجام شد.

از چین

چای از چین | و ترخیص کالا از گمرک چین به ایران -- سال 1400

دیگر کالاهای جزئی که بیشتر جنبه پوشش دادن برخی نیازهای خاص صرف کنندگان ایرانی به حساب می آیند، کالاهایی همچون موبایل و لوازم جانبی آن و کامپیوتر، قطعات و لوازم پلاستیکی، وسایل و ادات خیاطی، انواع قرطاس دیواری، لوازم خانگی، انواع سامان روشنایی، شیرآلات و اتصالات لوله کشی، پوشاک مردانه و زنانه، اطوار قماش و پیچ و مهره می باشند.

به دلیل آنکه چین یکی از اصلی ترین تامین کنندگان نیازهای واردات از چینی کشور به آمار می آید. بنابراین قسمت بزرگی از اقلام ی ایران از چین می باشد. به طوریکه در ده سال اخیر نیز کالا از چین رشد چشمگیری داشته است.

تحریم های دیار غربی، و همراهی نکردن چین با این تحریم ها مهم ترین دلیل از بهر بیشترین حجم از این کشور به ایران می باشد. از طرفی نیز  تولیدات چینی از جنبه های مختلف سازگار و پاسخگو با نیازهای مشتریان ایرانی هستند.

چای از چین | از کشور چین -- سال 1400

تارجران و بازرگانان برای اسفاده از فعالیت‌ها کارگو و و صادرات اروس های نفس از جاده روش کارگو به مدارکی نیاز دارند که در این بخش از مقاله به معرفی این مدارک خواهیم پرداخت.

همانطور که اشاره شد کشور چین یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان نیازهای ی کشورمان محسوب می‌شود. به نحوی که در حال حاضر بخش زیادی از اقلام ی ایران از این قلمرو وارد می‌شود.

بررسی آمارهای مختلف نشان می‌دهد که به کوه طور میانگین در 10 واحد زمان ( آخرین میزان  کالا از چین توسط تجار ایرانی رشد بسیار چشم‌گیری داشته است. یکی از دلایل این موضوع را می‌توان هستی تحریم‌های کشورهای غربی بر علیه ایران دانست, این در حالی است که کشور چین معمولا با این تحریم‌ها همراهی نکرده و ارتباط تجاری و سیاسی خود را با ایران حفظ کرده است. بنابراین فرایندها و مراحل از چین همانند غیر کشورها پیچیدگی ها و مشکلات خود را توانگر میباشد.